Saint-Gobain Sweden AB, ISOVER söker Supply Chain Manager

Saint-Gobain Sweden AB, ISOVER producerar produkter och system för värme-, ljud- och brandisolering av byggnader, installationer och komponenter. Nu söker de en Supply Chain Manager med ansvar för att optimera produktion, lager samt material- och färdigvaruflöden. I rollen arbetar du med utveckling av försörjningskedjan i främst Sverige och Skandinavien.

Om företaget

Saint-Gobain Sweden AB, ISOVER tillverkar, marknadsför och säljer produkter och system för värme-, ljud- och brandisolering av byggnader, installationer och komponenter. Huvudkontor och produktion av glasullsprodukter finns i Billesholm. På siten arbetar idag ca 380 personer.

Bolaget är idag en del av koncernen Saint-Gobain och ISOVER är det gemensamma internationella varumärket för isolerdivisionen.

Saint-Gobain består idag av mer än 1400 konsoliderade företag med 172 000 anställda. Tillverkningen sker i 67 länder över hela världen och år 2016 hade Saint-Gobain koncernen en omsättning på ca 39,1 miljarder Euro.

För mer information: www.isover.se.

Om tjänsten

Supply Chain Manager är en ny kombinerad roll med ansvar för att optimera produktion, lager samt material- och färdigvaruflöden. Supply Chain Manager arbetar med utveckling av försörjningskedjan i främst Sverige och Skandinavien.

Som Supply Chain Manager har man personalansvar för 2 direktrapporterande; Warehouse Manager samt Logistics Coordinator. Totalt består Logistik/planerings-avdelningen samt lager av en organisation på ca 20 personer. I rollen arbetar man, tillsammans med ansvarig för respektive funktion, med att analysera, följa upp och driva förändringsarbete avseende produktionsplanering, distribution/logistik, styrning av lagernivåer och leveransprecision. Rollen innebär även ansvar för lagertillgänglighet, lageromsättning samt att driva processer i olika förbättringsprojekt.

Rollen rapporterar till Site Manager (Fabrikschef).

Profil

För rollen söker ISOVER dig som är kundorienterad och en naturlig ledare med god erfarenhet av att driva komplexa projekt inom lager, logistik och produktion. Du är tydlig och direkt i din kommunikation och har ett stort intresse av att utveckla både dig själv, medarbetare och processer. 

Du har goda analytiska och strategiska färdigheter samt ett starkt intresse för att skapa värde och kundnöjdhet. Du trivs med att ha breda kontaktytor, både interna och externa.

Skallkrav:

  • Mångårig erfarenhet av från Supply Chain Management
  • Relevant universitetsexamen
  • Erfarenhet av chefs- och ledarroll
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
  • Mycket goda kunskaper av moderna affärssystem i allmänhet och SAP i synnerhet

Meriterande:

  • Erfarenhet som operativt ansvarig inom minst ett av områdena produktionsplanering eller lager/logistik.
  • Erfarenhet från processindustrin. 

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan senast 2018-11-11. Eftersom vi genomför intervjuer löpande under ansökningstiden så rekommenderar vi dig att söka redan idag.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tea Nilsson: tea@skillway.se eller 0708-62 22 50.

isover

Kontakt

För mer information eller ytterligare frågor, kontakta Anna Goudoulakis på 

Skillway AB

Mobilnr: 0736-00 00 80 

Mail: anna@skillway.se