HR-interim
Ibland behöver man som företag anlita en interim HR-chef, HR Business Partner eller HR Director under en kortare eller längre period. En Interimskonsult inom HR kan behövas på heltid eller deltid under olika tidsperioder och faser i en organisations utveckling. Behov av HR-interim kan ibland handla om att driva ett förändringsarbete eller att under en period axla en befintlig HR-roll i väntan på en rekrytering eller under en sjukskrivning.
En del av Skillways kunder är bolag som växer och som initialt inte har en egen HR-resurs. För dessa företag är det av stor vikt att göra ”rätt” från början i HR-arbetet och i många fall kan HR-interim vara en god möjlighet för dessa bolag. HR-interim är en flexibel lösning som möjliggör en stor variation av upplägg och ett agilt sätt att arbeta med HR, helt anpassat till dig som kund. I takt med att ett bolag växer eller förändras på olika sätt ser man ofta ett förändrat behov av HR-funktion och i dessa fall är det ofta en bra lösning att samarbeta med oss i en lösning inom HR-interim.